Projekt narodził się z mojego doświadczenia zdobytego podczas pracy w prywatnych szkołach językowych. Zauważyłem mnóstwo luk i problemów ze współczesną nauką języka angielskiego, zarówno w nauce General English jak i przygotowaniu pod certyfikaty Cambridge.
1) Proces nauki języka często był chaotyczny i nieefektywny. Kursanci nie mieli jasno określonego celu, a lektorzy nie zawsze mieli plan na współpracę, ograniczając się do spontanicznych konwersacji czy masowego robienia ćwiczeń.
2) Dla wielu szkół najważniejsza była tylko komunikatywność, co niestety prowadziło do utrwalania złych nawyków językowych. Nie spotkałem się jeszcze z kursem polegającym na kształtowaniu składni i stylu, a przecież to jest istotą naturalnego porozumiewania.
3) W przypadku kursów z native speakerami, często brakowało tłumaczenia błędów i korekty. To powodowało, że uczniowie uczyli się że, trzeba mówić byle przełamać barierę językową. Kiedy przyszło do prawdziwej rozmowy z kimś z zewnątrz, nie potrafili się szybko i skutecznie porozumieć. Wielu z nich też mówiło w sposób nienaturalny, ucząc się niepotrzebnych i rzadko używanych zwrotów czy struktur gramatycznych.
W mojej szkole postawiłem na zupełnie inny podejście.
1) Planuję uważnie każde zajęcia jak i cały kurs. Obserwuję Twój błędy i postępy, aby wyznaczyć kierunek pracy. Pracujemy nad konkretnymi ulepszeniami.
2) Naszym celem jest nie tylko płynna komunikacja, ale również bezbłędna składnia, naturalność i styl.
3) Skupiam się na mowie, która ma robić wrażenie. To ona jest celem całej podróży językowej, a nie ciągłe ćwiczenia.
To, co mnie wyróżnia, to moje podejście oparte na rzetelnej analizie i indywidualnym podejściu do każdego ucznia. Liczą się dla mnie detale i jakość wypowiedzi.